torstai 23. elokuuta 2012

Laatikollinen kirjoja

Kävin tänään hakemassa postista laatikollisen kirjoja. Tony Attwoodin Aspergerin oireyhtymä lapsuudesta aikuisuuteen. Viisi ilmaiskappaletta kääntäjälle. Tuntui huikealta pidellä käsissään ensimmäistä suomentamaansa kirjaa. Minun tekemä. Minun tekstiäni. Uuuu. Miten jännittävää. Näin sinetöityi yksi päämäärä elämässäni. Noin 20 vuotta sitten huomasin pitäväni kääntämisestä ja olen harrastellut sitä salaa yksinäni ja toivonut saavani joskus tehdä sitä oikeasti. Ja nyt olen kääntänyt kirjan! Huraa! Huraa! One dream has been realized.

Ja pian pääsen hakemaan TOISEN laatikollisen kirjoja. Tosin niitä onkin sitten 150 kappaletta... Se kirja on minun kääntämäni, taittamani, kustantamani ja siinä on minun tekemäni kannet. Siistiä. I have left my fingerprint on the world.

1 kommentti:

  1. Hienoa työtä! Tilasin juuri kirjan ja se tuli postissa tänään. Erittäin hyvä kirja. Tämä on mahdollisuus päästä sisään mieheni ajatusmaailmaan ja lisätä omaa ymmärrystäni.

    VastaaPoista