keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

25 satunnaista asiaa minusta

  1. Olen mukavuudenhaluinen ja hedonistinen apina, joka juoksee välittömän mielihyvän perässä ja taistelee saadakseen aivonsa (ja sitä kautta koko järjestelmän) paremmin hallintaansa.
  2. Rakastan tietoa. Haluan lukea, oppia, tietää.
  3. Olen itseni pahin vihollinen. Minä haluan usein eri asioita kuin kurja fysiologinen järjestelmäni enkä ole tarpeeksi vahva alistaakseni sitä ja tehdäkseni siitä tahtoni alaista tottelijaa.
  4. Kissat on kivoja, mutta oikeastaan lemmikkieläimistä on vaivaa ja stressiä ja toisaalta lemmikkinä oleminen, ainakaan näin laiskan apinan kanssa, ei liene täysin eettistä, vaan eläinten tulisi sijaita luonnossa vapaina (tosin aidossa elinypäristössään, ei missään väärässä paikassa ihmisten sinne tuomina) jne....
  5. Eettisenä ihmisenä minun pitäisi olla kasvissyöjä, mutta impulsiivisena, hedonistisena apinana en ole sellaiseen kyennyt.
  6. Olen suuri herkkuperse. Jokaiseen päivään kuuluu herkutteluhetki.
  7. Olen järkyttävän epärealistinen rahankäyttäjä ja järjestänyt itselleni velkaa ties minne osamaksuilla... Onneksi aivoni hahmottavat kokonaistilanteen kutienkin siinä määrin, etten saata itseäni liian suureen liriin ja nyt, kun aloitan opiskelun, maksan ne POIS opintolainalla ja olen ilmoittanut itseni estolistalle mm. Klarnaan, jotten enää voi toteuttaa impulsiivisia ideoitani.
  8. Aloitan filosofian opinnot yliopistossa.
  9. Minulla on ollut 15 välivuotta. Halusin lukion jälkeen yliopistoon opiskelemaan psykologiaa tai filosofiaa, mutta monimutkaisista syistä johtuen en ole näiden vuosien aikana ollut edes pääsykokeissa kuin 2 kertaa (joista toisella tärppäsi). Lyhyesti ongelma on ollut ADHD/asperger, pitkästi ja eriteltynä perfektionismi, puutteelliset opiskelutaidot, puutteelliset kognitiiviset kyvyt, puutteellinen toiminnanohjaus jne.
  10. Rakastan Eeviä enemmän kuin mitään muuta maailmassa, mutta äitiys on minulle hyvin vaikea asia, tarvitsen paljon yksinolemisaikaa ja jaksan huonosti pitkäjaksoista ihmisten kanssa olemista.
  11. Kykyni tuntea rakkautta on puutteellinen. Tunnen universaalia rakkautta kaikkea olevaa kohtaan (agape), mutta yksilötasolla tai yksilöihin kohdistuvana (oli kyseessä sitten eläimet tai ihmiset) asia mutkistuu..
  12. Minä olen onnekas ja minulla on hyvin empaattinen, kiltti, älykäs ja hyvä mies. Koska sellainen tahtoo olla kanssani, se tarkoittaa, etten voi olla aivan pilallinen.
  13. Jos kehtaisin, sanoisin, että olen melkoinen epeli vällyissä. Joissain asioissa hullusta, estottomasta ja villiintyneestä aivotoiminnasta on hyötyä.
  14. Haluaisin oppia nöyryyttä. Pidän itseäni liian tärkeänä ja spesiaalina ja tuijotan suuresti omaan napaani ja olen itsekeskeinen ällöpylly.
  15. Olen usein tyytymätön ulkonäkööni. Toisinaan taas hirveän tyytyväinen.
  16. Haluaisin harrastaa runsaasti liikuntaa. Mutta olen vetelä. Paitsi aivosoluiltani.
  17. Kotona on tosi kivaa.
  18. Karkkipussit on liian isoja. En tajua, miksei niitä pikkuisia karkkipussiversioita voida tehdä kaikista karkeista. Niillä jättisäkeillä ei tee mitään. En jaksa syödä kuin pari samanlaista karkkia ja siten kyllästyn. Niissä säkeissä on aina jotain 5 eri karkkia loputtomia määriä. Ja en tarvitse sellaista karkkimäärää. En voi myöskään syödä vain vähän ja säästää loppuja. Ne kulkeutuvat suuhuni. Joten heitän loput lillumaan vesiastiaan, että ne menee pilalle ja en voi syödä niitä. Tai oikeastaan en osta niitä. Paitsi hyvin harvoin. Irtsarit on siksi hyvä juttu. Mutta aika harvoin ostan karkkia silti. Ostan mieluummin pullan.
  19. En voi leipoa kovin usein, kun syön kaiken, mitä teen (esim kaikki korvapuustit päivässä tai kahdessa) ja sitten tulisin pulleaksi.
  20. Olisi kivaa vielä jonain päivänä elättää itse itsensä.
  21. En tiedä, voinko elää ilman ssri-lääkkeitä. Olen vähentänyt annoskokoa 10 mg:sta 5-7,5 mg:aan. Tavoitteena 5mg ja jättää se sitten toistaiseksi siihen.
  22. Ajattelen kirjoittamalla ja puhumalla. Joskun puhun yksinäni voidakseni ajatella.
  23. Elämä on hyvin haastavaa. Tai ei kai hengittäminen ja syöminen ja elämän mekaaninen suorittaminen, mutta toisaalta kyllä, sillä jos ihminen masentuu, se voi lakata kyseisten asioiden tekemisen. Ja itsensä estäminen masentumasta on yksi niistä haasteista. Kaikkien muiden haasteiden keskellä.
  24. Olen hirveä sottaporsas. Miikan äiti järkyttyi asuntoni "tilasta", kun kävi ruokkimassa kissoja ja näki painajaisia... Hmmmmm.... Siivoan kyllä vähän väliä jotain, mutta se ei jotenkin auta.
  25. Elämä on kiehtovaa. Kiehtova tutkimusmatka. Kiehtovinta elämässä on tieto. Ymmärtäminen. Yhä syvempien ymmärryksen kerrosten esiin kaivaminen.Näin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti