keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Onnellisen mummukan iloa

Kirjoitin jokin aika sitten uuteen blogiini tekstin Onnellisen mummukan iloa. Laitan sen nyt tännekin.

Minun elämässä on menossa murros, olen isojen kysymysten ja asioiden äärellä, kohtaan elämän rajallisuutta syvällisellä tavalla oman ja myös omien vanhempien vanhenemisen ja läheisen, oman ikäisen ihmisen vakavan sairauden kautta... Pohdin sitä, miten vähän aikaa meillä on, miten nopeasti se aika hujahtaa loppuun, pohdin kuolemaa, ryppyjä, onnellisuutta ryppyisenä, sairautta, vanhempien kuolemaa, hyvän ystäväni ja tätini vanhenemista ja jo näkyviä ryppyjä ja sitä, miten 10 vuoden kuluttua olen itse sen ikäinen kuin hän nyt... Pohdin, että jos tekisin nyt kuolemaa, olisin tyytyväinen elämääni. Olen saavuttanut asioita, joita olen halunnut saavuttaa ja on Eevi. Olen tehnyt parhaani. Mutta en haluaisi vielä lähteä, varsinkin, koska on Eevi. Haluan olla Eevin kanssa.

Tuntuu, että sisälläni on asiat muuttumassa. Taidan liittyä mummukka-klubiin. Sitten kun on ryppyinen ja harmaa, on parasta osata ammentaa onnellisuus ja ilo ja rakkaus itseen sisäisistä asioista. En halua olla sellainen, joka itkee ryppyjään ja yrittää killua kiinni nuoruuden kauneudessa. Siksi voin aloittaa jo nyt. Alan ammentaa iloa sisältäni. Asioista, joista pidän. Ihmisistä. Kaikesta minkä voi tuntea sydämellä. Onnellisen mummukan iloa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti