tiistai 28. lokakuuta 2014

Koneiston huoltaminen rakkaudellisena toimenpiteenä

Olen oppinut rakastamaan itseäni. Jotenkin hyvin aidosti. Se tulee esille siinä, miten suhtautumiseni itsestä huolehtimiseen on viime aikoina muuttunut. Olen jotenkin syvällisellä tavalla ymmärtänyt, että voidakseni niin hyvin kuin mahdollista, minun täytyy huolehtia koneistostani. Haluan harrastaa liikuntaa voidakseni niin hyvin kuin mahdollista. Tässä on tapahtunut jokin syvällinen asenne muutos, koska totta kai olen halunnut ennenkin harrastaa liikuntaa, koska olen tiennyt, että se tekee hyvää ja sitä pitäisi harrastaa, mutta nykyään siinä on jotain erilaista. Koska rakastan itseäni, rakastan kehoani ja haluan pitää siitä mahdollisimman hyvää huolta voidakseni mahdollisimman hyvin. Halu liikkua kumpuaa rakkaudesta. Se on aitoa halua, ei ulkokohtaista suorittamista.

Ja samalla tavalla olen vihdoin ymmärtänyt, että ravinto on toinen tärkeä asia, jolla huollan koneistoani. Siis ymmärtänyt jotenkin erilaisella tavalla kuin ennen.

Ja nyt saapui viimeinen askel tässä sarjassa: uni. Unen rakastaminen. Uni on myös äärettömän tärkeä asia itsestä huolehtimisen ketjussa. Olen aina iltaisin tullut surulliseksi, kun päivä loppuu ja alkanut jotenkin kapinoimaan, jopa suuttunut: "En HALUA mennä nukkumaan!!!! Haluan ELÄÄ!!!" Mutta nyt sisälläni on liikahtanut ja ymmärrän, että jos rakastan itseäni, haluan tehdä itselleni hyvää, ja uni hoitaa minua. Se on kaunis ja hyvä asia. Eilen illalla, tapeltuani taas pari viikkoa univelan kanssa, tajusin, että uni ei ole vihollinen, opettelen rakastamaan unta. Opettelen tuntemaan iloa siitä, kun ilta saapuu ja saan mennä nukkumaan ja hoitaa sillä tavalla itseäni.

Uni, ravinto, liikunta.

Koneiston huoltaminen. Koneiston pitäminen optimaalisessa vireessä. On todella hauskaa pitää huolta itsestään ja hoitaa tomumajaansa.

Kun rakastaa itseään, halu pitää huolta itsestä on lempeää, rakkaudellista halua. Aitoa ja vilpitöntä. Motivaatio nousee rakkaudesta.

Minulla tähän pisteeseen on suorastaan pakottanut äitiys. Rakkaus lapseen on niin valtava, että toisen puolesta on valmis tekemään mitä tahansa. Haluan pitää itsestäni niin hyvää huolta kuin mahdollista voidakseni pitää lapsestani niin hyvää huolta kuin mahdollista. Kaikki kietoutuu toisiinsa. On pidettävä huolta itsestään ja rakastettava itseään voidakseen säteillä rakkautta myös ympärilleen.

Ja tietysti haluan olla maksimaalisen onnellinen!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti