torstai 19. kesäkuuta 2014

Yliepäinhimillinen väsymys

Nyt alkaa kyllä väsymys olla sitä luokkaa ja jatkuvaa, että varsin vaikeaa olla valaistunut... Tai pysytellä valaistuneessa olotilassa. Tai voihan sitä lillua sohvalla ja meditoida kellon ympäri. Ainakin teoriassa. Käytännössä ehkä ei. Tarvinnee mennä testaan taas hemoglobiini, se oli jokin aika sitten vain 115, mitä ihmettelen, sillä olin silloin juuri karpannut pari kuukautta eli syönyt tosi paljon lihaa, munia yms. ja olis kyllä luullut, että ne arvot ois ollut kunnossa... Kun menkatkaan ei mulla ole mitenkään runsaat. Testautin omaan piikkiin arvon uusiksi ehkä kuukausi sitten ja se oli 124, mutta olin syönyt rautaa silloin kuukauden, tai testausvaiheessa olin ollut viikon verran syömättä. Eikä 124 ole mitenkään erinomainen. Nyt en ole syönyt rautaa. Jos hemoglobiini on alhaalla, niin sitten on jotain vialla. Mutta mitä? Pitää ehkä pumpata rautavarastot täyteen.

Rauta estää anemian -artikkeli

"Raudan esteeksi elimistössä asettuvat puolestaan tee ja kaakao sekä maidon ja juuston kalsium.  Liha-aterian päälle nautittu maitokahvi saattaa estää jopa 80 % raudasta imeytymästä."

Voihan kärsä. Ehkä sillon kun karppasin imin niin paljon maitotuotteita, ettei rauta kuitenkaan imeytynyt, vaikka sitä ravinnossa olikin.

Hmph.

Miksi syöminen on rakettitiedettä.

Miksi minun henkeni on sidottu tähän tomumajaan, josta on vaikea huolehtia?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti